Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Ιωάννα Χατζηανδρέου - Φωτογραφία issue #02

Ιωάννα Χατζηανδρέου
Συνέντευξη Μιχάλης Μεϊμάρογλου

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι ζεστά με την φωτογραφία
και την απόφαση να γίνεις φωτογράφος;

Πιο «ζεστά» άρχισα να ασχολούμαι μετά το βραβείο που
κέρδισα και τα σχόλια από ανθρώπους του χώρου που με
ενθάρρυναν να συνεχίσω γιατί πίστεψαν σε μένα.
Η απόφαση μετά από αυτό πάρθηκε με περισσότερη σιγουριά
και τότε αποφάσισα πως αυτό που από μικρή αγαπούσα θα
το έκανα κι επάγγελμα.

Πώς βλέπεις το κόσμο μέσα από το φακό της μηχανής
σου;

Ο φωτογράφος βλέπει πάντα τον κόσμο αφαιρετικά και στις
περισσότερες περιπτώσεις παρατηρεί πράγματα που άλλοι
γύρω του δεν τους δίνουν καν σημασία. Εμένα μου αρέσει να
λειτουργώ ακόμα πιο αφαιρετικά, δίνοντας μια άλλη διάσταση
σε καθημερινά αντικείμενα και καταστάσεις, προσπαθώντας
να κάνω τον κόσμο να τα δει με άλλη ματιά και συγχρόνως
ανακαλύπτω και η ίδια μέσα από αυτή τη διαδικασία, πτυχές
των πραγμάτων που αγνοούσα.

Έκανες ποτέ κάτι «ακραίο» για να πάρεις μία λήψη; Αν ναι
τι ήταν αυτό;

Δεν νομίζω ότι θα χαρακτηριζόταν και τόσο ακραίο, ίσως για
μένα σαν χαρακτήρα να ήταν ακραίο το ότι σε ένα από τα
fashion weeks της Αθήνας, σε μια επίδειξη, δευτερόλεπτα πριν
αρχίσει, άρχισα να σέρνομαι στο πάτωμα για να προλάβω να
φτάσω κοντά στην πασαρέλα και να τραβήξω φωτογραφίες
και λογομάχησα με μια συνάδελφο.

Μερικές λέξεις που να περιγράφουν τον όρο φωτογραφία
έτσι όπως την βλέπεις εσυ.

Χρώματα, τόνοι, εκφραστικότητα, φαντασία, πρόσωπα,
μάτια, παρατηρητικότητα.

Μερικά ονόματα από τον Ελλαδικό χώρο αλλά και του
εξωτερικού που ξεχωρίζεις;

Στράτος Καλαφάτης, Κώστας Coutayar, Steven Meisel και το
δίδυμο Inez van Lamsweerde- Vinoodh Matadin.

Μία συμβουλή που θα έδινες σε άλλους νέους που θέλουνε
να μπούνε στο χώρο;

Να μην το βάζουν κάτω αν αγαπούν πραγματικά τη
φωτογραφία γιατί ο χώρος είναι δύσκολος και να μην
σταματούν να βλέπουν εικόνες είτε σε εκθέσεις είτε σε
έντυπα. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να γνωρίζουν ιστορία
φωτογραφίας και να κάνουν μια αναδρομή σε εικόνες
περασμένων δεκαετιών που έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.