Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Underground Gallery, Street Art issue #01





















Όταν το graffiti επιλέγει να κρυφτεί
Η underground gallery του εγκαταλελειμμένου εργοστασίου της Βαμβακουργίας στον Βόλο.
By Γιώργος Μπελεβεσλής ( Wake )

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του graffiti
είναι η τάση του να επιδεικνύεται με τον κα-
λύτερο δυνατό τρόπο στον εκάστοτε δημόσιο
χώρο. Η επιλογή του βέλτιστου spot είναι μία
κρίσιμη απόφαση στην χωροθέτηση της δημό-
σιας τέχνης στον αστικό ιστό.

Το εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο της Βαμ-
βακουργίας στον Βόλο είναι η εξαίρεση στον
κανόνα. Ένα σκληρό εργοστασιακό περιβάλ-
λον, θεωρητικά νεκρό δίπλα στους ζωντανούς
πυρήνες της πόλης, φιλοξενεί πλέον δεκάδες
δημιουργίες street art και αμέτρητα tags από
writers όλης της χώρας.
Η χαοτικότητα των χώρων του εργοστασίου
στην διαφορετικότητα του ύφους των έργων.
Το εμβαδό και η υφή της εκάστοτε επιφάνειας
σε συνδυασμό με τον περιβάλλοντα χώρο, τον
φωτισμό και την προσβασιμότητα εντείνουν
αυτή την ποικιλομορφία.

Μεγάλες επίπεδες επιφάνειες που απλώνονται
κατά μήκος της γραμμής των τρένων φιλοξενούν
παραδοσιακές graffiti παραγωγές των NSK,
YAKUZA, Reb, STB και 2Α (εικ1) με τον RTMone να
μετουσιώνει τις comic επιρροές του σε τεράστια
γραμμικά characters (εικ2). Τα linepieces συμπλη-
ρώνει η εντυπωσιακή τοιχογραφία του Impe (εικ3).

Λίγο πιο μέσα όμορφοι πειραματισμοί από
τους b. και moka , στο μεταβατικό τους στά-
διο από τις παραδοσιακές βάσεις του graffiti
στο σύγχρονο street art, οι χαρακτήρες του
Sezar (εικ4) και κομμάτια με πλαστικό χρώμα
και ρολά από τους S-kids (extra 1).

Τα χαοτικά τοπία/characters με τους διε-
στραμμένους χρωματικούς συνδυασμούς από
τον Sad (Ashes) (εικ5 ) και οι γραμμικοί ήρω-
ες του lesec (extra2) οδηγούν στα ίχνη από
τις αφηγήσεις του Wake (2A) με τον μοναχικό
πιανίστα (εικ6) και την μάχη των δύο φύλων
(εικ7), έργα που χρησιμοποιούν τρισδιάστατα
αντικείμενα του περιβάλλοντα χώρου.

Το παζλ έρχονται να συμπληρώσουν wildstyles
των Spike (εικ8), Raund και RTMone (εικ9),
bombs και κοινωνικοπολιτικά σχόλια του
Javaspa και έργα των Link, Solar και MR.

Η Βαμβακουργία παραμένει ένας αθόρυβος
δημιουργικός κρότος. Projects από την αρχι-
τεκτονική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
(no object + 1από τον Wake), φωτογραφήσεις,
ζωγραφικές δημιουργίες και οπτικοακουστικά
έργα (το ντοκυμαντέρ υου Javaspa “Πέρα από
το γκρίζο”) καθιστούν τον χώρο αυτό ως μία
από τις πιο ιδιότυπες πηγές τέχνης στην χώρα.