Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Κωνσταντίνος Μπεκιάρης - Ζωγραφική issue#01

Συνέντευξη
Κωνσταντίνος Μπεκιάρης

By Νατάσα Καρβέλη, Δήμητρα Μεϊμάρογλου, Ιωάννα Αργύρη

Επισκεφτήκαμε τον κ. Μπεκιάρη στο «βασίλειο» του το
οποίο δεν είναι άλλο από το σπίτι του μέσα στο οποίο
δημιουργεί κ φυλάσσει τα «παιδιά» του.. Λέγοντας παι-
διά... τα έργα του, τα οποία αποτελούν ένα σημαντικό
κομμάτι της ζωής του.. Καθίσαμε παρεούλα και δείχνο-
ντας μας μερικά από αυτά αρχίσαμε την συνέντευξη
που ακολουθεί..

Τι είναι η ζωγραφική για εσάς?
Είναι τρόπος ζωής. Από μικρός είχα την τάση να
εξωτερικεύω τα συναισθήματά μου. Καλλιτεχνία
είναι τρόπος ζωής, ένα μέσο να εξωτερικευτείς και
να εκφράσεις αυτά που νιώθεις μέσα σου. Εκτός
από την εξωτερίκευση είναι και η εσωτερίκευση.
Όταν είσαι σουρεαλιστής δουλεύεις και εργάζεσαι
μέσα σου, το υποσυνείδητο και τις αυθόρμητες
καταστάσεις τις βγάζεις προς τα έξω. Είναι ένα παι-
χνίδι ανάμεσα στο εσωτερικό και εξωτερικό μέρος
της ψυχής του ανθρώπου.

Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική?
Αρχικά ξεκίνησα γράφοντας διάφορα ποιήματα και
στίχους. Επειδή δεν ήταν ένας τρόπος για να μιλή-
σω, αποφάσισα να ασχοληθώ με τη ζωγραφική.
Όταν πήγαινα σχολείο εκείνη που με ζωγράφιζε
ήταν η μητέρα μου. Ο ίδιος θέλησα να ασχοληθώ
με τη ζωγραφική όταν ήμουν 14 ετών. Το πρώτο
μου μεγάλο έργο το έκανα το 1963 «Η Μεγάλη
Αρχή», πριν 44 χρόνια περίπου. Αυτό ήταν η αιτία
και η αφορμή για να δημιουργήσω το επόμενο. Επί-
σης, αποτέλεσε και το κύριο στοιχείο που ενώνει τα
προηγούμενα με τα επόμενα έργα μου. Εκείνο που
έλειπε κάθε φορά ήταν η εμπειρία, η οποία φαινό-
ταν σε κάθε καινούργιο του έργο. Δημιούργησα μια
δική μου «σχολή», κατά την οποία πίστευα στο εξόν
υμείς . Σύμφωνα μ’ αυτή μου την ιδέα έχουμε την
θεματολογία ενός έργου η οποία “μπαινοβγαίνει”,
την εξωτερίκευση και εσωτερίκευση του ψυχικού
του κόσμου. Μια άλλη άποψη στηριζόμενη σ’ αυτή
τη θεωρία είναι η στειρότητα του καλλιτέχνη, ο
εξορκισμός ως προς την αδράνεια . Μόνο όταν κά-
ποιος αγαπά την τέχνη ψάχνει και δουλεύει κυρίως
μέσα του και σαν αποτέλεσμα βρίσκει, ανακαλύπτει
κάτι καινούργιο.

Έχετε επηρεαστεί κατά καιρούς από κάποια
πρόσωπα του χώρου σας? Αν ναι ποια?
Όχι ζωγραφικά δηλαδή να αντιγράψω γιατί
δημιουργούσα κάτι δικό μου. Καλλιτεχνικά
επηρεάστηκα από τον Salvador Dali, μεγάλη
φυσιογνωμία με έργα τεράστια αλλά δεν έχω
σαν μνημόσυνο ένα έργο δικό του.

Τι σας αρέσει κυρίως να ζωγραφίζετε?
Κατά το διάστημα 1980-90 είχα ως θεματο-
λογία τον 3ο κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι
πεθαίνουν εξευτελιστικά από την πείνα, την
καταστροφή του περιβάλλοντος καθώς και
αντιπολεμικά έργα. Από το 1999 με 2000
άρχισα να ασχολούμαι με πιο ελαφριά θέμα-
τα με τη διαφορά ότι τα σατιρίζω.
Έχετε πάρει μέρος σε εκθέσεις ζωγραφικής?

Σε ποιες και πότε?

Έχω κάνει 42 ατομικές εκθέσεις και κοντά
στις 30 ομαδικές εκθέσεις στο εσωτερικό και
το εξωτερικό.

Τέλος, δώστε μας μια συμβουλή για τα νέα άτο-
μα που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά
με τη ζωγραφική.
Να γίνουν εραστές της τέχνης, μαθαίνοντας
να ζωγραφίζουν όχι πασαλείμματα ώστε με
την πρώτη ευκαιρία να είναι έτοιμοι. Είναι
καλύτερο να ασχοληθούν ερασιτεχνικά,
να αγαπήσουν την τέχνη. Αν ασχοληθούν
επαγγελματικά θα πεινάσουν γιατί υπάρχει
οικονομική στενότητα και ο κόσμος δεν αγο-
ράζει πίνακες.