Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Γιώτης Γόρδιος - issue #02


Γιώτης Γόρδιος
Συνέντευξη. Οδυσσέας Πανιεράκης



“Το skate θα έρθει από μόνο του”, είπε ο
Γιώτης, ένας από τους καλύτερους skaters
στην Ελλάδα μιλώντας στο UrbanStyleMag
και μεταφέροντας την εμπειρία του στους
μικρότερους και νεοφώτιστους.


Αρχικά, Γιώτη, θα ήθελα να μας πείς κάποια πράγματα για
την ιστορία του skate. Όλα από κάπου ξεκίνησαν, έτσι;

Δεν πιστεύω ότι πρέπει να κοιτάμε πίσω. Προσωπικά, ξεκίνησα
από την μέση. Δεν κοίταξα ούτε ονόματα, ούτε ιστορίες. Το μόνο
που ξέρω είναι πως το όλο θέμα ξεκίνησε στην Καλιφόρνια και οι
πρωτεργάτες ήταν surfers. Surfαραν στον δρόμο...
 
Εσύ πώς ξεκίνησες; Υπάρχει κάποια ιστοριούλα που θα
περιέγραφε το ξεκίνημά σου;

Θυμάμαι ακριβώς πως ήταν 14/12 του 1992. Είχα γενέθλια
την επομένη και ο αδερφός μου, ο Γιάννης, μου έκανε δώρο το
πρώτο του σανίδι. Ήμουν ευτυχισμένος! Από τότε έκανα συνέχεια
skate. Δεν υπήρχε τίποτα άλλο για μένα.
Υπάρχουν, πιστεύεις, παιδιά που ασχολούνται όπως
ασχολήθηκες εσύ; Το επίπεδο είναι καλό στην Ελλάδα;
Κοίτα... Σήμερα, υπάρχουν παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά χρονών
τα οποία πραγματικά είναι χάρμα οφθαλμών. Το επίπεδο έχει
ανέβει ριζικά. Χαρακτηριστικά, είχα πάει Θεσσαλονίκη ένα
Σαββατοκύριακο και ήταν ένας πιτσιρικάς, δώδεκα χρονών, τον
οποίο χαιρόμουν να κάθομαι σε ένα παγκάκι και να τον χαζεύω.
 
Νομίζεις πως για τα δεδομένα του εξωτερικού είσαι σε καλό
επίπεδο;

Δεν μπορώ να συγκρίνω τον εαυτό μου με άλλους skaters.
Σίγουρα ο πήχης είναι πολύ ψηλά αλλά μέσω της προπόνησης
έχω φτάσει σε πολύ καλό επίπεδο και εγώ. Ποτέ δεν το έκανα
επαγγελματικά. Απλά μου άρεσε πραγματικά και συνέχισα...
Προσπάθησα σκληρά και επίπονα και έφτασα εδώ που είμαι. Δεν
θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά καλό για να διδάξω σε κάποιον ή
να προβληθώ, ωστόσο.
 
Έχεις κάποιο είδωλο; Υπάρχει καλύτερος Έλληνας skater για
σένα;

Είδωλό μου είναι ο αδερφός μου ο Γιάννης. Θεωρώ πως είναι
αυτός που καθιέρωσε το skate στην Ελλάδα και ανέβασε ψηλά
τον πήχη, τον οποίο ακόμα δεν κατάφερα να φτάσω, και ούτε
πρόκειται. Σκέψου πως είναι τριάντα χρονών και συνεχίζει ακόμα,
έστω και για μια ώρα την ημέρα.


Ο σπόνσορας είναι σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη
του κάθε σκεϊτά;

Ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με τους σπόνσορες... Απορώ και πως
έβγαλα τρία επαγγελματικά σανίδια... (ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ
ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ
ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΕΝΑ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΞΕΣΠΑΣΑΝ ΟΛΟΙ ΣΕ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ
ΚΡΑΥΓΕΣ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ) Οι σπόνσορες απλά βοηθάνε τον
καθένα στην πορεία του. Πρώτα έρχεται η εξέλιξη και μετά
ο σπόνσορας. Το αντίστροφο είναι και η αιτία αρνητικών
φαινομένων στον κύκλο μας. Υπάρχουν παιδιά με σπόνσορα
τα οποία περισσότερο μιλάνε, ενώ άλλα παιδιά δεν έχουν
και πραγματικά τον αξίζουν. Δεν πρωοθούνται οι κατάλληλοι
άνθρωποι.
 

Πες μας τρία πράγματα που θα θυμάσαι στην δεκαεξάχρονη
πορεία σου...

Αρχικά οι γνωριμίες που έκανα... Είναι σημαντικό να τονίσω
πως όταν μπαίνεις στον κύκλο ενός αθλήματος του δρόμου
ευρέως διαδεδομένο είναι σίγουρο πως θα κάνεις πολλές και
καλές γνωριμίες. Στην συνέχεια, θα θυμάμαι ένα event, το
Madvil, που απλά πήγα για να παρακολουθήσω. Άκουσα κάτι
παιδιά να λένε για πεντακόσια ευρώ και είπα να πάρω μέρος.
 

Τελικά τα πήρες;
Τελικά τα πήρα... Ωραίες εποχές....
 

Κάποια αξιόλογη επαγγελματική πρόταση που να
σκέφτεσαι σοβαρά;

Τώρα αναρρώνω από ατύχημα με μηχανή και ακόμα δεν είμαι
σε θέση για πολλά. Ούτως ή άλλως τώρα πέρνουν άλλοι σειρά.
Πρόσφατα αρραβωνιάστηκα και δεν έχω και χρόνο.. Ίσα ίσα να
πάω μια βόλτα Σύνταγμα για καμιά μπυρίτσα με την παρέα.
Δώσε μια συμβουλή στους νεοφώτιστους skaters…
Πάνω απ’ όλα να κάνουν αυτό που γουστάρουν... Να μην
πιέζονται να μάθουν τίποτα...


Το skate θα έρθει από μόνο του. Στην πράξη θα το δούν
καλύτερα, όπως εγώ όταν έπιασα την πρώτη μου σανίδα.
Ένιωσα ένα δέσιμο και από τότε συνέχεια! Στην συνέχεια να
προσέχουν γιατί είναι πολύ επικίνδυνο. Στα δεκαέξι χρόνια
πορείας έχω σπάσει χέρι, έχω βγάλει τον ώμο μου και συνεχίζω.
Η υγεία είναι πάνω απ’όλα!


Τέλος, θα ήθελα να τονίσω πως όλα πρέπει να γίνονται με
μέτρο. Skate αλλά και σχολείο. Το skate είναι χόμπυ αλλά το
σχολείο σου προσφέρει μια άνετη ζωή....