Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

15 Δεκεμβρίου 2058, issue #05, 2008

 15 Δεκεμβρίου 2058
Επιμέλεια: Νίκος Γραμμάτος

Ώρα 8:00 το πρωί….
Μόλις έχω ξυπνήσει και κατευθύνομαι στον νιπτήρα. Ο καθρέφτης μου λέει καλημέρα
και μου προτείνει μια νέα οδοντόβουρτσα που μόλις κυκλοφόρησε. Καθώς πηγαίνω για
την ανάγκη μου, πληροφορούμαι ότι ανιχνεύτηκε ίχνος αλκοόλ στα ούρα μου και αυτό ίσως να έχει συνέπειες στην ασφάλεια ζωής μου. Το σπίτι μου έχει ηλεκτρονικά μάτια, αυτιά, ακόμα και ένα είδος μύτης που ανιχνεύει την αναπνοή μου.

Είναι έξυπνο, παραγγέλνει φαγητό τις ώρες που του έχω ζητήσει, ακόμα και ταξί για να φύγω στην δουλειά μου. Πάντα πριν φύγω πρέπει να φορέσω το ιδικό τζάκετ το οποίο καταγράφει τους σφυγμούς τις καρδιάς μου και ανά πάσα στιγμή αν πάθω κάτι καλεί το πλησιέστερο νοσοκομείο και στέλνει αυτόματα ασθενοφόρο. Για να φανταστείτε την εξέλιξη μπορεί ακόμα και να με προειδοποιήσει για τυχόν βουλωμένη αρτηρία έτσι ώστε να προλάβω να πάω μόνος στο νοσοκομείο. Χωρίς αυτό η ζωή μου κινδυνεύει, είναι ο προσωπικός μου γιατρός.


Βγαίνω από το σπίτι και βλέπω το νέο αυτοκίνητο που αγόρασε ο γείτονας. Πετάει με ασφάλεια μέχρι και 2 χιλιόμετρα από το έδαφος, δυνατό εργαλείο αλλά και πολύ ακριβό, όπως και τα εναέρια διόδια. Ίσως να ήταν καλύτερα να αρκεστώ στα αυτοκίνητα εδάφους. Καμία σχέση με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν όταν ήμουν μικρός. Πλέον λειτουργούνε με υψηλής τεχνολογίας υπολογιστές και κάμερες, με καλώδια συνδεδεμένα από το τιμόνι στο γκάζι και το φρένο επιτρέποντάς σου να μην κοιτάς μπροστά και οδηγείς αλλά να κάνεις οτιδήποτε άλλο. Το αμάξι θα σε πάει στο προορισμό που έχεις επιλέξει με ασφάλεια.

Καθώς προχωράω, στην πορεία μου συναντάω τον κ.
Χρήστο. Ο Χρήστος είχε σοβαρό πρόβλημα με την καρδιά
του και περίμενε τους γιατρούς να κατασκευάσουν την
νέα καρδιά του η οποία λειτουργεί κανονικά όπως και η
κανονική. Η ιατρική έχει δώσει τρομερές ευκαιρίες σε κόσμο
που παλιά πέθαινε επειδή δεν είχε κάποιο όργανο, αίμα κτλ.
Τεχνολογία και ιατρική κάνουν πραγματικά θαύματα. Ένας
φίλος μου που είχε χάσει την όρασή του πλέον με ένα τσιπ
μπορεί και βλέπει. Ένας άλλος που είχε τρακάρει και έμεινε
παράλυτος, τώρα πάλι με την εμφύτευση τσιπ στο κεφάλι,
ο εγκέφαλός του καταφέρει και προσπερνά το νεκρό σημείο
και δίνει την κίνηση στα πόδια του.

Η βόλτα μου συνεχίζεται και φτάνω έξω από το νέο
πολυκατάστημα. Ψηλά στην κορυφή του κτηρίου βλέπω
μια νέα διαφήμιση – ολόγραμμα για ένα νέο κινητό. Να
σημειώσω ότι πλέων ο κόσμος μας δεν γεμίζει σκουπίδια
από αφίσες και διαφημιστικά, δεν υπάρχουν ούτε ταμπέλες
στα καταστήματα όπως ήταν παλιά. Τα πάντα λειτουργούνε
με ολογράμματα και έναν υπολογιστή. Έτσι είναι και το
κινητό που αγόρασα. Φοράς ένα διακριτικό ύφασμα (σαν
γάντι) και αυτό βγάζει σε ολόγραμμα όλες τις επιλογές
( σαν να βλέπεις στην οθόνη ), απλά με ένα χάιδεμα για
ενεργοποίηση.

Σου φαίνονται όλα αυτά τρελά; Σίγουρα θα με έχεις περάσει
για φαντασιόπληκτο ή έναν νέο Σπίλμπεργκ. Όλα τα
παραπάνω είναι πράγματα που επιστήμονες , γιατροί κτλ
έχουν επίσημα ανακοινώσει ότι σε 10, 20 ή και 50 χρόνια
θα γίνουν πραγματικότητα. Όλοι δουλεύουν χρόνια πάνω σε
εξειδικευμένα προγράμματα και κατασκευάζουνε ευκολίες
για το μέλλον. Σίγουρα ο κόσμος μας δεν θα έχει καμιά
σχέση σε 50 χρόνια από τώρα. Ίσως να προλάβουμε κάποια
από τα παραπάνω. Να είμαστε καλά!