Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΚΑΒΟΥ, USM #07,2009

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΚΑΒΟΥ
"ακου κάτι χαρούμενες φωνές…”
Συνέντευξη: Αλέξανδρος Γερασίμου

Συνάντησα τη Κατερίνα Μακαβού στην πόλη της την Θεσσαλονίκη. Ακόμα μια εξαιρετική
περίπτωση γυναικείας τραγουδοποιίας που αξίζει να είναι στο καλλιτεχνικό προσκήνιο,
που γράφει η ίδια τα τραγούδια της και δεν της τα γράφουν, που παίζει ακουστική κιθάρα
και που ήταν μια μικρή αποκάλυψη για μένα όταν άκουσα για πρώτη φορά τα τραγούδια
της στη σελίδα της στο myspace το περασμένο καλοκαίρι... Με αφορμή το πρώτο της προσωπικό
άλμπουμ «μικρά μυστικά» που κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο από τη Virus Music μιλήσαμε για αυτά τα 11
τραγούδια του δίσκου –εκ των οποίων τα 2 ανήκουν στον συνεργάτη της και πολύ καλό μουσικό Θανάση Dzingovic-
αλλά και γενικότερα για τη μουσική…




Ξεκίνησες να ασχολείσαι με την μουσική πριν από…
Ξεκίνησα την ενασχόληση μου με την μουσική στην ηλικία των
17 τραγουδώντας σε διάφορες ροκ μπάντες που είχαμε φτιάξει
τότε και παίζοντας σε μουσικές σκηνές της Θεσσαλονίκης.Λίγα
χρόνια αργότερα τελειώνω το Jazz τμήμα του Σύγχρονου Ωδείου
Θεσσαλονίκης.Ακολουθεί μια περίοδος που νιώθω την ανάγκη να
ψαχτώ και να μελετήσω την ελληνική μουσική,σχεδόν άγνωστη
για μένα μέχρι τότε! Τα ακούσματα που είχα από το σπίτι μου
δεν ήταν αυτά της τυπικής ελληνικής οικογενειάς.Εκτος από
μικρές σφήνες Θοδωράκη και Μπιθικώτση(λόγω του μπαμπά
και της μαμάς)θυμάμαι στην ηλικία των εφτά να ηχεί στα αυτιά
μου ένας αλλόκοτος και περίεργος ήχος που αργότερα όπως
μου αποκάλυψαν οι δύο μεγαλύτερές μου αδερφές ήταν ο ήχος
των Joy Division,των Clash,των Cure,του Nick Cave!Την περίοδο
αυτή λοιπόν που προσπαθούσα να ανακαλύψω τα άγνωστα για
μένα μονοπάτια της εγχώριας μουσικής σκηνής έρχονται πόλυ
σημαντικές συνεργασίες με τον Σωκράτη Μάλαμα,τον Λουδοβίκο
των Ανωγείων,τον Μάριο Τόκα,τον Γιώργο Καζαντζή. Μέσα στο
μυαλό μου όμως όλα αυτά τα χρόνια υπήρχαν και κάτι άλλοι ήχοι
που ενώ τους αγνοούσα, με μεγάλη επιτυχία για πολύ καιρό,
κάποια στιγμή κατάλαβα πως κάτι έπρεπε να κάνω..Και έτσι γίνανε
τραγούδια! Το Νοέμβρη του 2008 κυκλοφορεί η πρώτη μου
δισκογραφική δουλειά και αποφασίζω να πορευτώ στα live μόνη
μου παρέα με τα τραγούδια μου,με τα τραγούδια αγαπημένων
μου τραγουδοποιών και με πέντε εξαιρετικούς μουσικούς! Αυτα!
 
Σε μια κουβέντα που είχαμε κάνει παλιότερα μου είχες πει ότι
δεν σε ενδιαφέρει το να προχωρήσεις μόνο ως τραγουδίστρια
αλλά ως τραγουδοποιός…

Τώρα πια ναι..Θέλω να γίνω καλύτερη,όχι απαραίτητα τεχνικά
αλλά κυρίως με το να συλλέξω εμπειρίες ,να αισθάνομαι πιο
βαθειά και ουσιαστικά ,να αφουγκράζομαι τα πράγματα που
συμβαίνουν γύρω μου,μέσα μου,να διαβάσω, να ανοίξει το κεφάλι
μου τελοςπάντων!
Η εξέλιξη στο τραγούδι και στο γράψιμο πιστεύω ότι είναι δύο
πράγματα αλληλένδετα!

Πόσο καιρό τα «μικρά μυστικά» ήταν όντως μυστικά;
Μυστικά δεν ήταν για τους δικούς μου ανθρώπους.Γνώριζε
γενικώς κόσμος οτι κάτι ετοιμάζω!Για τους περισσότερους βέβαια
ήταν μυστικά για περίπου 4 χρόνια!

Σε αυτή τη δουλειά μας ξάφνιασες ευχάριστα καθώς υπογράφεις
στα περισσότερα τραγούδια και τη σύνθεση και τη μουσική.
Φαινομενικά έχει ανοίξει ο δρόμος για τις δισκογραφικές για
να βγάλουν οι νέοι τραγουδοποιοί τα δικά τους τραγούδια.
Είναι όντως έτσι τα πράγματα;

Οταν εγώ ήρθα σε επαφή με τις εταιρίες δεν είχα αντιληφθεί
κάτι τέτοιο για να πω την αλήθεια.. Αφου βγήκε ο δίσκος και
μετά άρχισα να το παίρνω γραμμή,και κυρίως μέσω του my space
στο οποιο έχω σελίδα και γενικώς ασχολούμε,ψάχνω..Αυτό που
μου κάνει εντύπωση είναι το απότομο ανοιγμα στις γυναίκες
τραγουδοποιους! Εγω φυσικά μόνο με καλό μάτι το βλέπω όλο
αυτό!Φυσικά σε κάθε ρεύμα που επικρατεί θα βγούνε καλά αλλά
και άθλια πράγματα,έτσι είναι..Επιτέλους όμως ρε παιδιά, φτάνει
πια με τους έντεχνους, με τα ιδια και τα ίδια,ΕΛΕΟΣ! Αφήστε και
κάποιον άλλο άνθρωπο να πει κάτι άλλο.

Παρακολουθείς τη σύγχρονη ελληνική σκηνή και τους
νέους τραγουδοποιούς; Τα τελευταία χρόνια έχει
δημιουργηθεί -άτυπα ίσως -μια κανούργια μουσική σκηνή
που νομίζω πως αξίζει τον κόπο να ασχοληθείς μαζί της
γιατί προτείνει πράγματα…

Σου απάντησα πριν γι’αυτό.Επιτέλους γίνεται σιγά σιγά και
κάτι άλλο.Τώρα αν είναι γραμμή των εταιριών αυτό ποσως με
ενδιαφέρει.Το θέμα είναι ότι αυτό το κορίτσι που ακούει στο
όνομα Μόνικα έχει καταφέρει να κάνει τον κόσμο να γεμίζει
τα μαγαζια στα οποία εμφανίζεται παίζοντας την όμορφη
μουσική της και όχι μαλακίες τις σειράς!Μ’άρεσε και ο Κωστης
ο Μαραβέγιας τον είδα live στο Orient στη Θεσσαλονικη όπου
έπαιζα και εγώ τις Κυριακες του Δεκέμβρη.Πολύ καλός..

Τετριμμένη ερώτηση η επόμενη… Υπάρχει κάποιο
τραγούδι από το δίσκο που να αγαπάς και να ξεχωρίζεις
περισσότερο;

Το “μια πεταλούδα”! Αν και τι να λέμε όλα τα τραγούδια που
έχω γράψει κουβαλάνε κάτι άπο μένα,λόγικο είναι!Αλλα το
συγκεκριμένο με περιγράφει, είναι αρκετά πιο προσωπικό..
Τι μουσικές ακούει η Κατερίνα Μακαβού ;
Αρκετή ξένη μουσική.. Radiohead, Cohen,Nick Drake,Calexico,
Gomez, Nina Simone είναι μερικά από αυτά που σχεδον
καθημερινά θα παίξουν στο στερεοφωνικό μου.

Στα «μικρά μυστικά» παίζεις ακουστική κιθάρα στην
«Ανοιξη» και στο «Ακου».Υπάρχει κάποιο άλλο όργανο
που να μελετάς γενικά ; το ρωτάω αυτό γιατί είναι και
το πιο ουσιαστικό για έναν μουσικό το να μελετά και να
εξελίσσεται…

Δυστυχώς είμαι πολύ τεμπέλα και συνεχώς πρέπει να “σηκώνω”
και να τσιγκλάω τον εαυτό μου για να μελετήσω!
Ντρέπομαι που το λέω αλλά έτσι είναι..Όχι δεν παίζω κάποιο
άλλο όργανο. Κάποια στιγμή ήθελα να μάθω τύμπανα,στην
αρχή το πήρα ζεστά αλλά μετά τα παράτησα.

Μίλησε μου λίγο για τη μπάντα σου…
Την μπάντα την αποτελούν 6 μουσικοί μαζί με μένα!Οι δύο
από αυτούς ο Θανάσης Dzingovic(ηλ.κιθάρα) και ο Ορέστης
Μπενέκας(πλήκτρα) είναι ενορχηστρωτες και βασικοί
συντελεστές του δίσκου και επίσης πολύ φίλοι μου.Μάλιστα ο
Θανάσης μου χάρισε στο δίσκο “το πραγματάκι” και το “μοναχά
να γελάς” το οποίο βέβαια δουλέψαμε μαζί στιχουργικά.
Οι υπόλοιποι μουσικοί της μπάντας είναι ο Μιχάλης
Βρέττας(βιολί), Δημήτρης Πανάγου(μπάσο), Αλέκος Σπανίδης
(τύμπανα).
Τι να πω γι’αυτούς τους ανθρώπους; Τους αγαπώ και χαίρομαι
που παίζουμε μαζί! Η καλύτερή μου ειναι τα live εκτός
Θεσσαλονίκης! Είμαστε σαν 5ήμερη!

Εχεις εμφανιστεί σε διάφορες μουσικές σκηνές όπως το
“Orient” στη Θεσσαλονίκη και το ¨bar felucca” στο Βόλο.
Φαντάζομαι τα live είναι μέσα στα σχέδια σου.

Στις 23 Απριλίου θα παίξουμε στον “Πυρήνα” στην Αθήνα ενώ
μέσα στο πρόγραμμα είναι και κάποια live στην επαρχία!!

[ ΛΙΝΚ ]
www.myspace.com/katerinamakavou